Borgere
Hvor skal du klage?
Du har forskellige klagemuligheder, hvis du mener, at noget er gået galt i forbindelse med en behandling. Det er forskellige myndigheder, der behandler klagerne afhængig af, om det handler om serviceniveau, erstatning, behandling eller en utilsigtet hændelse.
Du kan i filmen nedenfor se, hvilken myndighed du skal klage til hvornår, og hvad Styrelsen for Patienter kan hjælpe dig med.
Behandling
Læs om, hvordan du klager, hvad du kan klage over, dialog, patientvejledere mm.
Patientrettigheder
Læs om, hvordan du klager, og hvilke brud på patientrettigheder, du kan klage over.
Erstatning
Læs om, hvordan du klager over en afgørelse fra Patienterstatningen.
Nævn
Se, hvilke nævn styrelsen sekretariatsbetjener.
Se alle
Se alle sider til borgere.
Læs mere
Klik på en af boksene for at læse om, hvordan du kan indsende en klage.
Klik på "Se alle" for at se alle sider henvendt til borgere. Her finder du blandt andet også information om aktindsigt og information til indirekte astbestofre.